|
本帖最后由 wangyi1853 于 2011-12-18 19:10 编辑
以前发过外国的有轨电车,这次整点无轨和城市公交系统。
本次还是线条图加实拍,首先是无轨电车
Skoda 14 Tr 斯柯达14 TR
该车系已经有人在52上发过,我也就不画蛇添足了,其实我想画蛇添足也没有那个本事,呵呵。
线条图
Na počátku 70. let došlo k vyvoji nového trolejbusu, ktery byl označen typem 14 Tr. V letech 1972 a 1974 vyrobce dokončil první dva prototypy. V této době téměř všechny trolejbusové systémy na světě prožívaly stagnaci, a proto byla i národním podnikem Škoda zvažována možnost ukončení vyroby trolejbusů. Z tohoto důvodu byl další vyvoj novych vozidel přerušen. Ve druhé polovině 70. let byl pohled na trolejbusy vlivem energetické krize a poškození životního prostředí přehodnocen a trolejbusovou dopravu měl očekávat další rozvoj. Vyrobce na tuto změnu reagoval obnovením vyvoje na vozech 14 Tr a v letech 1980-1981 bylo nejprve postaveno pět prototypů a posléze dvacetikusová ověřovací série. K zahájení sériové vyroby došlo v roce 1982. V letech 1984-1992 dopravní podnik zakoupil celkem 39 novych trolejbusů 14 Tr a v roce 1995 ještě šest starších vozů 14 Tr ze zrušeného provozu německého města Potsdam.
Trolejbusy 14 Tr jsou dvounápravové s třídveřovou samonosnou karoserií. Do vozů je zastavována tyristorová trakční vyzbroj se stejnosměrnym sériovym čtyřpólovym elektromotorem Škoda Al 2943 rN s trvalym vykonem 100 kW při 600 Vss, ktery pohání zadní nápravu. Obě nápravy trolejbusu jsou tuhé, pérování je pneumatické – gumovymi vlnovci. Trolejbusy jsou vybaveny třemi nezávislymi brzdami; pneumatickou dvouokruhovou, elektrodynamickou a pružinovou (parkovací).
Ostravsky dopravní podnik zakoupil nové vozy 14 Tr jako poslední z tehdy provozovanych trolejbusovych systémů v Československu. K nákupu prvních dvou trolejbusů došlo až na jaře 1984 a DPMO je zařadil do provozu pod evidenčními čísly 3123 a 3124. Odlišně od později dodávanych trolejbusů byly tyto vozy vybaveny závislou elektrodynamickou brzdou a měly vždy v pravé bočnici dvě okna větrací a dvě plná a v levé bočnici čtyři okna větrací a tři plná. Další dodávka 10 vozů evid. č. 3125-3134 téměř stejného provedení, avšak již s nezávislou elektrodynamickou brzdou a všemi dělenymi okny v bočnicích proběhla na jaře 1985. Na podzim téhož roku byl zakoupen první trolejbus se zesílenou karoserii nové koncepce, evid. č. 3135. Na pohled znatelné zesílení meziokenních sloupků a úprava velikosti bočních oken přispělo k mírné změně vzhledu trolejbusu. Také provedení zasklení dveří se liší; v křídlech předních dveří je původní sklo rozděleno a vznikla tak dvě nestejně velká okna, v prostředních a zadních dveřích jsou okna zhruba o třetinu zkrácena. V roce 1986 došlo k nákupu dalších šesti vozů evid. č. 3136-3141. Počínaje touto dodávkou mají všechny nové trolejbusy 14 Tr velkou kabinu řidiče a první křídlo předních dveří je určeno pouze pro řidiče. Novou kabinou se zcela jistě podařilo zvyšit prostor a úroveň pracoviště řidiče, ale bohužel na úkor nastupování předními dveřmi, které není příliš optimální. Další nové trolejbusy byly pořízeny v letech 1987, evid. č. 3242-3248 a 1990, evid. č. 3249-3256. Tato vozidla mají odlišně od předchozích dělená skla na obou čelech. Jako poslední nové trolejbusy tohoto typu bylo v roce 1992 za vyhodnych podmínek zakoupeno pět vozů, původně určenych pro provoz na Krymu. Trolejbusy byly dodány i s falešnou podlahou se sedadly u prostředních dveří, kterou si objednal původní zákazník. Vozy byly do provozu zařazeny až po demontáži podlahy se sedadly u středních dveří. Poslední dodávka trolejbusů 14 Tr se uskutečnila v roce 1995. Nejednalo se však o vozidla nová, ale o ojeté "čtrnáctky" ze zrušeného německého provozu Potsdam vyrobené v roce 1983.
Po provedení rozšířené celkové opravy u všech šesti trolejbusů v letech 1995-1996, došlo k jejich zařazení do osobní dopravy pod evid. č. 3217- 3222, zde sloužily dalších více než pět let. Původním provedením karoserie vozy odpovídaly prvním ostravskym trolejbusům evid. číslo 3123 a 3124, avšak z důvodu problémů s pevností skříně provedl vyrobce ve druhé polovině 80. let rekonstrukci a zesílení karoserie vozů evid. čísel 3217-3219. Karoserie dalších tří "postupimskych" trolejbusů (evid. č. 3220-3222) rekonstrukcí neprošly. Trolejbusy evid. čísel 3123-3141 a 3242-3256 byly od vyrobce opatřeny nátěrem mezi okny krémovym, podokenní část třemi pruhy v kombinaci červená - krémová - fialová, exportní vozy evid. č. 3257-3261 v barvách krémová - červená - krémová - červená. Postupimské trolejbusy obdržely po provedené opravě modrobíly nátěr se žlutymi dveřmi podle barevného schématu DPO. Na trolejbusech evid. č. 3223-3241 byly provedeny jen drobné úpravy spojené se změnou nátěru, přečalouněním sedadel a montáží novych laminátovych sběračů. Vůz evid. číslo 3230 obdržel při celkové opravě nové prostřední a zadní dveře s menšími skly odpovídající novějšímu provedení trolejbusů 14 Tr. V roce 1992 byly na vozech evid. číslo 3227, 3249 zkušebně namontovány hliníkové sběrače od maďarské firmy Obus a na voze evid. č. 3241 české laminátové sběrače LOPOUR/AVIKO.
Od roku 2001 byly v rámci celkové opravy prováděny modernizace novějších trolejbusů 14 Tr. Modernizace spočívala v úpravě obou čel podle typu 14 TrM, instalaci transparentů BUSE, nové protiskluzové podlahy ALTRO, čalouněnych sedadel CIEB Kahovec, obložení bočních stěn interiéru bylo nově provedeno solodurovymi deskami, instalace tlačítek ovládání dveří cestujícími v zastávkách, úprava větrání pracoviště řidiče zřízením ventilačního poklopu ve střeše vozu. Nově bylo také uspořádáno ovládání na přístrojové desce řidiče.
悲催的谷歌翻译,感觉比翻译波兰文强点
在70年初 几年出现了一个新的台车,这是指定类型14星的发展。1972年至1974年,制造商已完成了前两个原型。此时几乎所有的世界无轨电车系统都发生了停滞,并因此被国家斯柯达现在考虑的无轨电车生产终止的可能性。出于这个原因,新汽车的进一步发展停止。在70年下半年 年是该台车,由于能源危机和环境破坏审查和无轨电车应该期望进一步发展。制造商回应这一变化在恢复和发展汽车14章1980-1981年间建有5个是第一个原型,然后dvacetikusová测试系列。要开始批量生产在1982年发生。在1984-1992年运输公司购买了39个新的无轨电车共14章,并于1995年6次以上老人从14入门车取消了对德国波茨坦市的运作。
14星无轨电车是自我支持与三门体轴。车停在100千瓦连续大功率晶闸管牵引设备在600 V,驱动后桥带串行四极直流电动机斯柯达人2943 RN。两个轴是固体小车,气动悬挂 - 橡胶波纹管。无轨电车都配备了三个独立的制动器,双回路气动,电动和弹簧(停车)。
俄斯特拉发运输公司买下作为无轨电车系统在捷克斯洛伐克最后一次新车14章。买前两个手推车发生在1984年春投入运行的排名是根据注册号3123 DPMO和第三千一百二十四 不像后来提供的电车是配备了电动制动器依赖,应始终在右边两个窗口,两个位于左侧四个窗口和三个完整的通风充分发泄。另10辆交付evid。3125-3134号几乎相同的设计,但没有独立的电动刹车和分裂的胴体所有窗口在第一千九百八十五春天 在那年秋天第一无轨电车是购买了钢筋体新概念evid。第第三千一百三十五 乍一看明显增加壁炉调整列和侧窗有助于在外观上略有变化推车。此外,性能玻璃门是不同的,在两翼是原来的前门玻璃被打破,两个不平等大,中间和后门窗窗口缩短约三分之一。1986年有六个evid其他购车。第3136-3141。这一新的供应开始,所有14个大星无轨电车和出租车司机的前翼门头只为驱动程序。新的客舱是肯定能够增加的范围和驾驶员座椅的水平,但不幸在获得前门牺牲,这是不是最佳的。其他新的无轨电车在1987年被收购,evid。编号3242-3248年和1990年,没有证据。第3249-3256。这些车辆都是从以前的两端分裂玻璃不同。这种类型的最后一个新的无轨电车是在1992年的有利条件下,买了五辆,最初是为在克里米亚操作而设计的。无轨电车已交付使用虚假的座位在中间层门,这是他下令原来的客户。汽车被取出后放入操作在中门的座席。最后交付14章无轨电车发生在1995年。这不是一个新的汽车,但用在波茨坦从在1983年废除了德国行动“čtrnáctky”。
经过1995-1996年所有六个无轨电车广泛大修,被列入他们的个人交通工具下evid。第3217 - 3222,在这里担任五年以上。原车的车身设计在俄斯特拉发的首场比赛手推车evid。第3123和3124,但由于在80年下半年有实力柜制造商提出的问题 多年的重建和加强身体keepin汽车。号码3217-3219。身体其他三个“postupimskych”无轨电车(evid.号3220-3222)不接受重建。无轨电车evid。3123-3141和3242-3256的数字是工厂画窗口之间,窗口红色的三条纹型霜 - 霜 - 紫色,出口汽车evid。编号3257-3261在奶油色 - 红色 - 霜 - 红色。波茨坦无轨电车得到修复后的蓝色和白色外套与黄色门根据配色方案FWD。台车evid。3223-3241号进行了更改,在油漆,přečalouněním座椅和收藏家的新安装相关的复合只有轻微的调整。Keepin车。3230号期间收到的新中,小玻璃足够新版本14章无轨电车后门检修。1992年,汽车被evid。3227号,3249试用装的匈牙利公司和汽车Obus铝收藏家evid。3241号捷克层压收藏家Lopour / AVIKO。
自2001年以来,该维修的整体现代化进行新的无轨电车14章。现代化是修改类型14 TRM,横幅保险丝安装,新的防滑地板ALTRO,软垫座椅CIEB Kahovec两个方面,衬砌内部的侧墙是新订的solodurovymi板,门控制按钮乘客安装在车站,完成设置驾驶员座椅通风风扇盖在屋顶。新组建的控制也对驾驶员的仪表板。
基本数据 斯柯达14tr
长度/高度/宽度[mm] 11 340/3 410/2 500
悬,前/后[毫米] 2 500/3 190
整备质量/总[公斤] 10 000/16 000
轴距[毫米] 5420
转弯直径[米] 24
最大速度[KM /小时] 65
入地角[%] 6
最大爬坡能力(短)[%] 12
推进系统
牵引电机 串行6极斯柯达人2943 RN
连续功率[kW] 100
牵引设备 晶闸管脉冲转换器
收藏家 力学
机箱
前桥 固体桥型Liaz
后轴 拉巴在行星轮减
管理层 单体液压式Czepel
制动器 气动,双回路,下巴上运行的所有车轮
缓凝剂 与电动pneumatickycm dobržděním停在后轮作用
驻车制动 手动操作阀弹簧,作用于后轮
暂停 气动,两个前波纹管与2伸缩减震器弹簧,后弹簧波纹管伸缩减震器与4 4
车体
车体构造 自收自支,金属,从薄壁型钢焊接
配置门 三双门集
1./2./3门宽。[MM] 1 200 / 1 200 / 1 200
楼层高度[mm] 750
座位/站立 29/51
通风 自然 - 滑动侧窗和车顶通风小费,强迫 - 吊扇
加热车厢 暖空气(再循环乘客座位下单位)
Technicky popis
Základní údaje Škoda 14 Tr
délka/vyška/šířka [mm] 11 340/3 410/2 500
převis přední/zadní [mm] 2 500/3 190
hmotnost pohotovostní/celková [kg] 10 000/16 000
rozvor náprav [mm] 5 420
průměr zatáčení [m] 24
max. rychlost [km/hod] 65
stoupavost [%] 6
max. stoupavost (krátkodobě) [%] 12
Pohonny systém
trakční motor sériovy čtyřpólovy Škoda 6 Al 2943 rN
trvaly vykon [kW] 100
trakční vyzbroj tyristorová s pulzním měničem
sběrače mechanické
Podvozek
přední náprava tuhá náprava typ Liaz
zadní náprava Rába s planetovymi redukcemi v kolech
řízení monoblokové, hydraulické typ Czepel
provozní brzda pneumatická, dvouokruhová, čelisťová působí na všechna kola
odlehčovací brzda elektrodynamická s pneumatickycm dobržděním do zastavení, působí na kola zadní nápravy
parkovací brzda pružinová ovládaná ručním ventilem, působí na zadní kola
pérování pneumatické, vpředu 2 vlnovcové pružiny se 2 teleskopickymi tlumiči, vzadu 4 vlnovcové pružiny se 4 teleskopickymi tlumiči
Karoserie
karoserie samonosná, celokovová, svařená z tenkostěnnych ocelovych profilů
uspořádání dveří troje dvoukřídlé dveře
šířka dveří 1./2./3. [mm] 1 200/1 200/1 200
vyška podlahy [mm] 750
míst k sezení/stání 29/51
větrání přirozené - posuvná boční okna a vyklopná střešní ventilace, nucené - stropními ventilátory
topení prostoru cestujících teplovzdušné (recirkulační jednotky pod sedadly cestujících)
实拍图(小)
比较大点的
|
本帖子中包含更多资源
您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册
x
|