|
3楼
楼主 |
发表于 2011-12-18 13:40
|
只看该作者
本帖最后由 wangyi1853 于 2011-12-18 17:17 编辑
Škoda 21 Tr 斯柯达21tr
Po ukončení projektu "Unifikovaná řada vozidel městské hromadné dopravy" stála Škoda Ostrov před nutností inovace vyrobního programu trolejbusů, které by svymi parametry vyhovovaly novym trendům v konstrukci vozidel MHD a stále vyšším nárokům provozovatelů trolejbusovych systémů. V roce 1994 byly postaveny dva prototypy nízkopodlažních článkovych trolejbusů 22 Tr. Jelikož v té době byla poptávka vyšší po standardních vozidlech byl vyvoj na vozech 22 Tr přerušen a prioritou se staly práce na standardním nízkopodlažním trolejbusu 21 Tr. První prototyp byl dokončen na podzim 1994 a o dva roky později došlo k zahájení sériové vyroby. Ostrava byla prvním městem, která tento typ trolejbusu zakoupila.
Jedná se o nízkopodlažní dvounápravovy trolejbus s třídveřovou samonosnou karoserií, přední nápravou s nezávislym zavěšením kol a zadní tuhou hnací nápravou, pérování je zajištěno vzduchovymi pružinami a hydraulickymi tlumiči, tyristorovou regulací s CTO tyristory s elektrodynamickou brzdou a diagnostikou. Stejnosměrny sériovy čtyřpólovy trakční motor Škoda 1 ALS 2741 tN, napájeny prostřednictvím pulzního měniče, o trvalém vykonu 132 kW dává vozidlu maximální provozní rychlost 65 km/h. Trolejbus je vybaven brzdou dvouokruhovou vzduchovou, elektrodynamickou rekuperační, parkovací a poloautomatickou staniční. Vozidla s úrovní podlahy 360 mm v přední části a 560 mm v zadní části (vyška nástupní hrany u všech dveří je 345 mm), jsou vybavena tzv. "kneelingem", kterym je možné snížit nástupní hranu až na 275 mm. Všechny trolejbusy jsou již od vyrobce osazeny laminátovymi sběrači ESKO. Interiér je vybaven čalouněnymi sedadly CIEB Kahovec, podlaha pokryta protiskluzovou krytinou ALTRO.
První dva trolejbusy tohoto typu, dodané v závěru roku 1996, byly 31. 1. 1997 slavnostně pokřtěny jmény ostravskych městskych částí, které obsluhují trolejbusy - vůz evid. číslo 3301 na Mariánské Hory a 3302 na Michálkovice. Po nezbytnych zkouškách a zaškolení provozního personálu došlo 12. 3. 1997 k zařazení do osobní dopravy. Provozní spolehlivost a "dětské nemoci" těchto vozů byly poplatné skutečnosti, že se jednalo o první dva sériově vyrobené trolejbusy nového typu. Dodávka dalších dvou "jednadvacítek" se uskutečnila v dubnu 1998. Po zprovoznění novych trolejbusů byly v květnu 1998 první dva trolejbusy 21 Tr (evid. č. 3301 a 3302) odeslány k vyrobci k repasi a provedení úprav, aby odpovídaly schválenému provedení tohoto typu. Stejné úpravy byly provedeny i na trolejbusech evid. číslo 3303 a 3304, ale z důvodu časového skluzu prováděnych úprav u vyrobce, došlo k repasi ve vlastních dílnách v trolejbusové vozovně. Po vykonání technicko-bezpečnostních zkoušek v prosinci 1998 došlo k opětovnému zařazení všech trolejbusů do provozu.
V roce 2000 došlo k dodávce celkem pěti dalších trolejbusů tohoto typu (evid. č. 3310-3309). První dva vozy měly byt dodány již v roce 1999. Oproti předchozím trolejbusům 21 Tr, tyto již plně odpovídají schválenému provedení typu, a proto nebylo nutné provádět žádné úpravy. Další odlišností je umístění boční linkové orientace v okně, doplnění nátěru žlutym lomenym pruhem, ktery vyjadřuje nízkopodlažní charakter vozidla a sloganem "Nastupte prosím, máme společnou cestu" umístěnym nad bočními okny. Stejné úpravy nátěru, včetně sloganu, byly provedeny i na starších trolejbusech.
翻译为:
经过项目“城市交通车辆的统一系列”完成斯柯达奥斯特罗夫是前无轨电车生产创新,将适合在公共交通车辆和经营者的要求越来越高无轨电车系统设计的新趋势的参数的必要性。1994年,两个原型内置低地板铰接式无轨电车22章。因为在那个时候,对更高标准的汽车的需求是汽车的发展22章中断,成为一个标准的低地板车21章的工作重点。第一个原型完成于1994年秋,两年后是开始批量生产。俄斯特拉发是第一个城市,这种无轨电车型购买。
这是一个自收自支三门车身两轴低地板车,具有独立车轮悬挂和后刚性驱动桥悬挂前桥是由空气弹簧和可变CTO与电动刹车和诊断可控硅晶闸管液压减震器。直接序列极牵引电机斯柯达TN 1 ALS 2741,通过脉冲转换器供电,一个132千瓦的连续输出使车辆在65公里/小时的最高运行速度 该无轨电车配备双回路气制动,电再生,和半自动停车站。与地面水平360毫米,前部和后部560毫米中(高开始在每个门的边缘是345毫米)的车辆,用“跪”装备,它可以减少边缘开始高达275毫米。所有的手推车都配备由玻璃纤维厂艾司科采集。车内配备有软垫座椅CIEB Kahovec,与覆盖ALTRO防滑地板覆盖。
前两个手推车这种类型的,在1996年底交付使用,31 首先 1997年隆重洗礼名俄斯特拉发地区,服务车 - 车evid。标题3301至3302玛丽亚Hory和Michálkovice。经过必要的测试和操作人员培训12人 三 1997年在客运包容。可靠性和“磨合问题”,这些车是负债的事实,它是第一个大规模生产的两个新的台车式。其他两个“jednadvacítek”交付发生在1998年4月举行。在启动新的无轨电车是1998年5月的前两个手推车21章(3301和3302号evid.)发送到生产厂家进行维修和调整,以符合这种类型批准的设计。同样的调整,就keepin无轨电车。第3303和3304,但由于时间滑了与制造商进行维修安排在我们自己的车间是在无轨电车站。继1998年12月的技术和安全测试完成了所有的手推车重新列入操作。
2000年,提供了其他五个这种类型的手推车(evid.号3310-3309)的总。前两车要作为早在1999年交付使用。相比前21章手推车,他们完全符合批准的设计类型,因此没有必要作任何调整。另一个区别是在窗口侧线方向的位置,加上尖黄色油漆条带,这体现了低地板车辆的性格和口号“拿,请,我们有一个共同的道路,”上面侧窗位置。该涂料相同的待遇,包括口号,开展了对老无轨电车。
Technicky popis
Základní údaje Škoda 21 Tr
délka/vyška/šířka [mm] 11 760/3 365/2 500
převis přední/zadní [mm] 2 700/3 360
hmotnost pohotovostní/celková [kg] 10 950/16 900
rozvor náprav [mm] 5 700
obrysovy průměr zatáčení [m] 22,6
max. rychlost [km/hod] 65
stoupavost [%] 7
max. stoupavost (krátkodobě) [%] 15
Pohonny systém
trakční motor Škoda 1 ALS 2741 tN stejnosměrny, čtyřpólovy, sériovy, s cizí ventilací, se zabudovanou převodovkou
trvaly vykon [kW] 132
trakční vyzbroj pulzní s GT0 tyristory
sběrače mechanické
Podvozek
přední náprava PN 2.1 s nezávislym zavěšením kol, kolové jednotky konstrukce Škoda-Liaz
zadní náprava HNT 3.0 tuhá portálová
řízení hydraulické servořízení
provozní brzda elektrodynamická s pneumatickycm dobržděním do zastavení, působí na kola hnací nápravy
havarijní brzda pneumatická, dvouokruhová, bubnová působící na všechna kola
parkovací brzda pružinová, působící na všechna kola zadní nápravy, ovládaná ručním proporcionálním ventilem
pérování vpředu 2 vlnovcovymi pružinami se 2 teleskopickymi hydraulickymi tlumiči s vnitřním dorazem, vzadu 4 vakové pružiny se 4 teleskopickymi hydraulickymi tlumiči s vnitřním dorazem
Karoserie
konstrukce skeletu samonosná karoserie s kostrou svařenou z ocelovych tenkostěnnych profilů, kostra je oplechována pozinkovanym lakovanym plechem.
uspořádání dveří troje dvoukřídlé dveře
šířka dveří 1./2./3. [mm] 1 360/1 360/1 360
nástupní hrana dveří [mm] 345 s možností snížit nástupní hranu (kneeling) na 275 mm
míst k sezení/stání 26/60
větrání přirozené - posuvnymi bočními okny, nucené - 3 stropními ventilátory
vytápění prostoru cestujících teplovzdušné (3 recirkulační jednotky pod sedadly cestujících)
技术说明
基本数据 斯柯达21章
长度/高度/宽度[mm] 11三分之七百六十二分之三百六十五500
悬,前/后[毫米] 23分之700360
整备质量/总[公斤] 1016分之950900
轴距[毫米] 5700
掠路径[M] 22.6
最大速度[KM /小时] 65
梯度[%] 7
最大爬坡能力(短)[%] 15
该推进系统
牵引电机 斯柯达1 ALS 2741 TN DC,杆,序列,与国外通风,综合传输
连续功率[kW] 132
牵引设备 晶闸管脉冲GT0
收藏家 力学
机箱
前桥 PN 2.1独立车轮悬挂,四轮驱动设计斯柯达 - Liaz
后轴 HNT固体3.0门户
管理层 液压助力转向
制动器 与电动pneumatickycm dobržděním停止车轮上的驱动桥工作
紧急制动 气动,双回路,鼓上所有车轮作用
驻车制动 弹簧作用于所有的后轮,手工操作比例阀
暂停 2前2个伸缩波纹管与内部停止液压减震器弹簧,后弹簧波纹管内部有4个伸缩液压减震器停止4
身体
建设的骨架 自承与钢焊接薄壁部分身体骨架,骨架被涂镀锌板金属闪烁。
配置门 三双门集
1./2./3门宽。[MM] 1一分之三百六十〇一分之三百六十○360
大门边缘[毫米] 345的可能性减少275毫米起始边(跪)
座位/站立 26/60
通风 自然 - 滑动侧窗,强迫 - 3吊扇
加热车厢 温暖(3乘客座位下的回收单位)
|
本帖子中包含更多资源
您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册
x
|